Tuesday, January 24, 2012

Happy Chinese New Year 2012

Marek dah Chinese New Year tapi aku tok baruk nak molah ucapan Happy Chinese New Year. Nang lambat aku tok. Dah basik dah cerita ucapan aku tok koh.

Tapi sikpa, walaupun macam ya, maok juak aku nak ngucap ngan kitak orang semua Happy Chinese New Year. Taun tok Tahun Naga Air. AKu sik tauk apa yang bagus or jaik dalam tahun naga air ya, tapi aku harap semua kita akan prosperous in our life.

Malam Chinese New Year ya tek aku, Udien, Ijan and Is pegi ke Taman Sahabat di Kuching. Datang sia dah pukul 11:40pm. Carik parking kat sia nang susah. Penuh parking. Terpaksalah parking depan umah orang. KEluar dari sia tek, terkejut nangga. Rami ada jak orang mok niat bunga api juak. ( Ko ingat tek ko sorang). 11:45 dah mula rancak dah sidak meletupkan "duit" ke udara. Sekali letup RM200 melayang. Huhu.. nang banyak duit sidak tok owhh... Heran aku.

5 minit gik mok chinese new year, lalu ujan tek berei berei. Apa gik mek orang, lalu kamboh masuk dalam moto. Sik sempat mek orang nak nangga cun cun pukul 12tgh malam ya. Lalu ngga dalam moto ajak.

So, aku ingat tek mok engkah la gambar bunga api dalam tok. Olehan ujan tek, alu sikpat aku mk ngambik gambar. Lemah nyawaku... Ujung2 tek alu gambar tok jak ku engkah. Jadilah nak.. asalkan gambar jak nak owhhh

Ada camtok rupa naga ya sik owhh??

Anywayzz... Enjoy the holiday... (nakpa nak di enjoy, isok ari dah start mok kerja balit dah. Sikpat mok ngando agik.)

Yours truly,

Nick Daniel Azri


No comments:

Post a Comment