Friday, January 20, 2012

Ba Bai 2011.... you'll be missed / Singapore 2011

Bila aku maca topik ku ya.. tetak sorang dirik ku.. macam 2011 tek pegi "parai".. Tedah owhh.. 2012 dah.. taun tok aku upgrade ke 3 series.. Tapi gik lamak.. Bulan 5... WALAUPUN.. tetap juak 3 series... Hmnn... Dah tua ku.. tapi perangai sik juak berubah.. lemah nyawaku..

Lekak ya tek nak.. kata kak lehot dalam "derio" pagi pagi.. huhu.. aku tek nak bercerita lah pasal taun ya tek.. Taun ya tek best gilak gilak.. had a lot of fun with my frenz. Pegi sitok sia jak mek orang... ishhh.. mesti dlm ati kitak org tek mikir aku pegi luar negeri macam Europe, States, New Zealand atau Australia nak?? Haha... sikda lah pegi jauh gilak kedak ya.. dekat-dekat jak bah. Just dekat dengan Malaysia kita tok ajak.

Tempat yang dipegi semuanya sik di plan mek orang mena-mena. Mun sidak mak aku tek nak pegi jalan2 ke negeri orang tek alu di plannya mena-mena. Tok aku ngan sidak kawan ku tek sikda molah plan mok pegi. Nangga ada cuti tek, lalu lah pegi. Last year aku pegi ke Singapore, Thailand and Indonesia jak.

Aku pegi dengan sidak best friends aku. Aku rasa taun ya tek aku pegi 4 atau 5 kali lah.. sik ingat gik ku. Banyak gilak. Ishh.. pey juak loba bunyi aku.. Tapi bukan apa lah, aku pegi sebab nak neman sidak kawan ku juak pegi Singapore. Sidaknya sik tauk jeraya di Singapore. Kotan aku tek tauk jeraya di Singapore (katanyerrr), yalah ngembak sidak berjalan2 area ya. Ada juak ngajar sidaknya mcm ney makei MRT, bus n guna EZ Link card. Makei public transport is the cheapest mun nak pegi sitok sia kat Singapore. Mun nak makei taxi kat sia, lalu abis duit ko ke sia ajak. Mun lapar tek lalu gigit jari ajak.. haha Mun kitak orang mok round2 d singapore, better makei MRT atau bus jak. Murrr...

Tapi mun aku pegi Singapore, aku sik diam di SG ya. Aku stay kat hotel di JB jak. Balit hari. Aku lebih selesa macam ya. Jimat juak lah berbanding diam di Singapore ya. Tapi yalah sigeknya... ndak alah alah bercop passport jak kita ari2. Huhuhu Nang penuh jak passport kita dengan cop...Biasanya mun aku nak ke Singapore, dalam pukul 9am aku dah turun pg CIQ JB. Dari sia ambik bus SBS 170 (Kranji) untuk masuk Spore. Bus ya akan berhenti kat ICA Singapore. Pas isik borang merah ya, cop passport n ambik gik bas yang sama. Bas ya tek akan berhenti kat Kranji MRT. Dari Kranji ya lah dapat ko nak pegi Orchard road ka, Raffles Place ka.. atau cney2 jak lah.. Tapi jangan lupak meli tiket tren. Ataupun paling mudah, beli jak EZ Link card dekat kaunter di Kranji Station ya. Mun mok pegi ke Universal Studio Singapore, ambik MRT nuju ke Harbourfront. Tapi terpaksa bertukar tren juak lah. Pasya keluar dari MRT ya, masuk ke Vivo city, Lobby L. Nait escalator sampei ke Level 3. Dekat sia lah boleh terus ke USS makei Sentosa Express. Masuk ke sia just bayar SGD$3. Mun dah ada EZ Link card, sik perlu meli tiket agik. Just pakei jak kad ya and tap.

Panjang gilak cerita ku tok ewh.. kepak dh jarik tangan ku tok nekan2 urup kat lappy tok. Mesti kitak orang boring maca nok panjang lebar tok nak owh.. Eran ku ngan ku mpun.. suk ke dirik jak naip tok. Huhu

Tangga-tangga lah gambar di debah ya kelak. I LOVE Singapore. Sidak sia bait, ramah and ko akan rasa macam di tempat ko empun ajak. You'll feel accepted. Thats why aku lebih suka pegi sia daripada aku pegi KL. Aku sik suka gilak pegi KL. Mungkin sesak gilak dengan kereta n orang rami gilak kot. Ishh entahlah... aku pun sik pandei nak explain juak..


Tok Kranji MRT. Aku "mandok" sitok dolok before aku g cney2

Marina Bay sands. Setiap hari pukul 8 malam ada "laser light show"

Tok dekat Revenge of the Mummy, Universal Studio SG.

Sik ko takut nangga gambar tok?? Tok aku ngan cdak kawan ku semua
bergambar ngan orang laki "ganjo" huhuhu :-p

Udien (Red) and I (black) bergambar dengan one of the character kat USS.
Sik tauk ku apa namanya. Bergambar jak laaa...


Nang GILA mek orang semua.

Sik salah mun nak VERANGAN nak oo...

Kat dalam Marina Bay sands. Kita berada dalam air mun g debah ya.
Aku sampei imagine munnya tiba2 crack. Mati kitaa...

MRT Singapore Map. The convenient way kata rompun..

Kepak, but its worth it.

Tok wajib di nait aku mun aku pegi sia. Sik pernah puas. Ada duak ride. Alien and Human.
Duak-duak best. Kawan ku napi di embak ku main tok, sik maok indah nya.

Ride paling latest. Baruk bukak bulan 12, 2011 tok tek. Best main tok. 3 kali ku main.
Belalak kerak tek nak.. Nang rasa mena2, walaupun 3D ajak.

Okay uolss... "You got to go" kata Najwa Mahiaddin.. Tapi Nick madah.. I got to go

P/s: Mun lah kitak org mok meli souvenirs kat SG, jangan beli dekat Bugis. Beli jak dekat Chinatown. Keluar dari MRT makei gate A untuk ke Pagoda Street. Jauh lebih murah agik dari Bugis Street. Mun sik murah, sik kawan ku napi bergasak mena meli key chains, SG nail cutter n t-shirts kat sia. Huhuhu..

Yours truly,

Nick Daniel Azri


No comments:

Post a Comment