Sunday, February 5, 2012

Escobar Damai Central Kuching

Sebelum apa-apa, aku mok ucap Selamat Maulidur Rasul 2012 to all Muslim.

Okay sambung...

"Escobar"



At lastssstttt, marek pergi juak aku ke Escobar Damai Central. Kwn ku Isa ndak alah alah nyerita pasal nya lepak kat sia, then stroll dekat beach petang petang. Oleh kerana aku sikda masa (kotan aku sorang ajak tek busy di dunia yang fana tok), ya lah aku sikpat dolok join nya.

Tok gambar rah luar Escobar . Kck oww..

Sebelum tok aku nang ada pegi cya ke Damai Central, tapi Escobar belum. Lagikpun masa aku ke Damai Central ya, Escobar belum bukak. Kawan ku Isa tok tek madah tempat nya best. Mun duduk kat sia as if kita tek feeling berada dekat negara orang lain. WOOWW!!! kata aku dalam ati. Maok juak aku feeling feeling berada di Rio de Janeiro sambil angin niup niup ajak.. haha.

Aku suka ngga frame2 tok di susun nya dekat bar. Nice!!

Nang kacak la tempat tok. Sesuai untuk release tension. Jauh dari
Kuching City.

Escobar ya terletak dekat dengan Gunung Santubong. Berdepan dengan Kampung Budaya (Sarawak Cultural Village). Mun lurus agik di ujung nun ada Damai Puri. Tempat nya di tepi pantei... Petang-petang mun kitak orang mok berenang dekat pantei ya boleh bha. Ada rental shower and locker dekat sia. Aku sik tauk lah berapa ringgit rental nya. Tapi nang ada lah mun kitak orang maok. Lagik pun pantei nya pun okay bha. Berkongsi dengan pantei Damai Beach. Okay lah nak... mun berbanding dengan Pantei Puteri... bohhh jakkk.. Huhuhu

Gunung Santubong. Teringat aku kisah Isa cerita pasal sejarah Gunung Santubong.
Huhuhu... :-p

Sik ko rasa best tempat tok? Imagine duduk2 kat tepi cermin ya
nangga laut di luar. Kacak ewhh...

So berbalit gik cerita kita malam tadik, kedong aku ada masa, aku join nya pergi ke Escobar Damai Central ya tek. Aku, Isa and Sadie sampei cya after 1opm. Kat meja luar Escobar ya penuh, so mek orang masuk ke dalam and duduk dekat bar ajak. Order air dengan bartender. Air ada macam2 jenis air. Soft drinks ada, air Ria Kara a.k.a Beers, Liquours, Whiskey, Scotch etc pun ada. Bergantung dengan kitak orang mok minum air apa. Bartender kat sia ada 2 orang jak. As and G. Sorang gik Ted, General Manager kat sia. Pas order lalu milih lagu. Haha.. Dekat sia boleh karaoke juak. Nang best lah tempat ya. We stayed there till 1 a.m. Bartenders nya pun friendly. Totally!! Hmnn.... :-P

Tok bar tempat mek orang duduk ya. Best juak duduk kat bar tok.
Aikhhh air apa ya?? Ria kara?? Larikssssss!!!

Nice owhh..

Sejuk jak mata nangga.. Agik sejuk mun duduk dekat bar.. AIkhhh..
Lommm...!!! Hahaha.. :-p

Mun kitak orang mok tempat yang relax to hang out, Escobar is the place. Dah lah dekat tepi pantai. Great view. And from what I hear, Escobar ada live band petang petang masa ujung minggu. Tempat tok bukak from 4p.m till midnight. Bergantung juak dengan crowd. Mun crowd masih, akhir la nya tutup.

Nota Kaki: Pictures are courtesy of FB/Escobar

Okay, nak makan lok. Dah 2:45pm tapi aku lom lunch. Got to go.

Yours Truly,

Nick Daniel Azri

2 comments:

  1. bro, just nak nanyak k. baca story u tek mcm xsesuai jak mun nak molah reunion kt sia sbb ada involve pmpuan btudung. ada kwn mek suggest tpt tok. xsesuai nak? just mtak pandangan since most of us never been there.pls respond. no heart feeling :) tQ!

    ReplyDelete
  2. Well... Mun nak molah reunion kat escobar okay bha.. if it involves empuan bertudung.. Hmnn... Boleh bha.. cuz tempatnya pun bukannya macam other bars untuk org "terkinja2".. tempat ya nang totally santai.. tempat pakei ilek2.. kelakar.. catch up stories... Lagikpun kat luar bar ya pun ada meja n kerusi menghadap pantai... sik salah mun sekadar mok molah reunion kat sia.. Bgantung ngan niat juak kali... About food.. siktauk laa samada nektok sidak ada jual makanan juak kat sia..Tapi nak... mun empuan bertudung ya sik kisah... Okayla ya.. Mun nya rasa sik selesa. well.. Tpaksa mikir other options agik la.. And by the way.. dgr2 nektok dah ada live band performs on weekends...

    ReplyDelete